söndag, augusti 30, 2009

Jag sitter framför Sagan om ringen och försöker koncentrera mig, men det går uppenbarligen inte helt bra. Tankarna studsar runt i huvudet och jag får ingen ordning på något. Jag tittar runt på internet, kollar facebook, läser nån blogg, funderar hur i hela friden den där Kissie ser ut egentligen och klickar mig vidare. Börjar skriva lite på ett blogginlägg, sortera tankarna lite, raderar och börjar om. Det låter inte bra, det blir inte som när jag tänkte det. En gång i tiden var jag bra på det här. Jag hade en sak jag var bra på och det var det här. Nu går jag på universitetet och har en blogg som ingen läser. Den finns till för att jag trots allt fortfarande har ett behov av text. Jag tänker text, och ibland behöver den få komma ut.

En hel del människor trängs också i mitt huvud. Vissa tar lite för mycket plats. Jag är mycket väl medveten om att jag ger en speciell person alldeles för mycket plats, att jag bara gör det värre för mig själv. Men om jag måste välja mellan fantasier och total ensamhet så måste jag i alla fall försöka hålla hoppet vid liv.

1 kommentar:

Cheddar sa...

Brittaolsson, JAG läser din blogg varje dag! Och jag har också ett behov av att skriva, men fasiken vad man tappar det fort.